lördag 24 maj 2008

Skall bli fest i helgen!

Igår va det kära sambon Markus födelsedag så då va "hela" släkten samlad och åt, drack och hade det trevligt (tack Malte och Max för att ni sov till kvart i 8 idag).
Jag va ju nykter men är ack så trött ändå..
Ikväll skall det bli fest igen GEMLA DANCE PARTY oj oj oj det blir nog livat.
Vi har en gammal park kvar här i lilla byn som skall vara festplatsen, den är precis som en park skall vara i en skogsdunge med färglada gamla lampor.
Vi är bjudna hem till kompisarna F och J på lite fördrink.

En helt annan sak!
Snälla hjälp mig att säga vilken färg vi skall ha på takpannorna, vi skall ha ytbehandlade så de blir lite lite glansiga ( men inte högglansiga) SVARTA eller TEGELRÖDA?
Se gärna på huset i mitt förra inlägg. - Har beslutsångest riktigt.
Har varit väldigt säker på att vi skulle ha röda tycker att det är fint och inte så "tungt" eftersom vi har så mycket tak på vårt lilla hus. För någon vecka sedan började jag tvivla så snälla hjälp mig.

Ha det så bra i helgen och hoppas att solen lyser på er!

4 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Har aldrig varit här förut, men kommer absolut att kika förbi igen! Jättemysigt!

Jag tycker absolut att ni ska ha svarta takpannor...kika in hos mig så förstår du nog *fniss*.

Ha det så bra och på återseende!// K

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig?
Jag har tok mycket att göra så min bloggtid har krymt avsevärt den sista tiden.. Men jag gör ett tappert försök och kika in emellanåt i alla fall!! :)
Kram kalas ♥

Monkan sa...

Vet inte om jag som bor i en etta hyresrätt har nån talan :-) men jag röstar på svart, eller metallicblå som i klädkammaren ;-)

Fast... nä, nu när jag tittar igen så.. hmmm, lite färg vore kanske inte fel, så kanske tegel ändå. Eller metallicblå menar jag :-)

Jag håller med, det var verkligen svårt!

Idag hade vi kanske haft chansen att få ner medicinlådan till dig, om vi vetat om det? Jag sprang på U i receptionen, på väg ut för att åka tåget hem, han hade visst varit i Stockholm ett par dagar. Men nu är det ju inte så långt tills jag kommer, och då så :-)

Anonym sa...

Tittar in hos dig titt som tätt efter att ha snubblat över sidan en dag...
vi byggde en övervåning för 1 år sedan och bytte alltså tak då. Vi tog ett svart tak och jag ångrar att vi inte tog ett rött. Vi hade tänkt ta rött först men jag började ångra mig. Nu ångrar jag mig alltså igen...
Rött tak är ju så läckert...

/Maria i Piteå