måndag 9 februari 2009

Lite förändringar från Killarnas rum

Nu har vi äntligen börjat få till Max och Maltes rum.
Våra killar delar rum just nu och de verkar trivas med det.
Ett rum på över 20 kvadrat så det finns ytabåde för dem och leksakerna
Här ser ni Max nya Säng från Micki Leksaker med ett djungeltält som han sover i.
Jag älskar sängen för dess lådors skull, vi får ner nästan alla leksakerna där i.
Vi har även satt in en lekyta med 6 små klädbyråer.
Rätt smidigt att ha en yta som är i lagom höjd för grabbarna.
Kan ni se att det finns 2 riddarborgar:-)? bakom den stora finns även en liten som Malte 10 månader fick i julklapp...

I ena hörnet fick mitt lopisfynd från Öland plats, den fina IKEA stolen, måste väl vara 70-tal på den va? Max syns även lite inifrån sin säng.

Vitrinskåpen åkte upp igen efter att ha legat ett på år i förrådet, Malte älskar att slänga ut allt som ligger på de nedersta hyllorna..

Här har vi även blocket "fyndet" som behöver en ommålning...
Men det är rätt skönt att det inte är gjort ännu, för ett par dagar sedan började Max sätta upp klistermärken på Locket...

Så nu har jag iaf lagt ut lite bilder, Monkan du får komma hit för att se mer:-)

Over And Out

7 kommentarer:

Monkan sa...

Jamen oj, här har det hänt grejer!

Oh vad snygg sängen var! Gröna lådor, mycket tjusigt :-) Och vad mysigt med djungeltältet, minst lika bra som riddarborgen vi såg ju! Aha, har Malte fått en egen liten riddarborg, runda torn till en rund pys :-) Åh där är han ju! Oj, vitrinskåpen, tål de vistelse i en barnkammare?

Jamen äntligen fick man se vad det var som skymtade bak i bilen på bilderna från Ölandsturen i somras, cool stol :-) Jag tror också att den är 70-tal, orange och plast...

Suck. Mitt internet har krånglat sen i lördags, har bara funkat korta korta jättekorta stunder, jag tror det är nåt knas med datorn. Jag började skriva det här igår men sen kunde jag inte skicka, slänger in det från jobbet nu på lunchen.

Pssst, du får ändra texten i profilen lite… Malte föddes förra året… han är ju stooor kille nu :-)

Nettan sa...

Jasså du har hittat hit igen ;0)...välkommen tebax !
Vilket härligt rum killarna har & skolbänken va supersöt !

Fortsatt trevlig helg..
Kram Nettan

Cirkus Robertsson sa...

Åh så fint!! Vill du komma hit och pimpa Mias rum med? Det har inte blivit klart sen hon föddes. :-)

Anonym sa...

Åh vilket fint rum dina pojkar har. Jag får massor av tips och inspiration nu när jag ska inreda till min ett åring. Tack för det :D

Monkan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Piffa sa...

Vad härligt med så stort rum för barnen. Jag önskar också att det hade varit modernt med inredning då mina barn var små. Nu låter det som jag hade barn för 100 år sen men det är dock bara 15 år sen. Tänk vad det har förändrats på den tiden med hur mycket tid man idag ägnar åt inredning. Jättefint blir det i alla fall till dina barn.
Kramar Anette

Monkan sa...

Hej. Jag tog bort min förra kommentar och har redigerat den lite. Den hade ett bäst före-datum så att säga.

Klistermärken på skolbänken, det skulle man ju kunna kalla "decoupage light". Om vi kan lyckas hitta nån tid som passar så att jag kan komma ner, då skulle jag ju kunna ta med mig min klisterburk och en trave servetter, sen kan jag o Max "jobba" lite... tänk vad fint ni kan få hemma ;-)

Hörru du, "Bikupan??? Som diggar min ursnygga dammsugare :-) Är det du??? Vad är det i så fall? Nåt som ska ersätta garden-bloggen?

Kolla in Ladylox som gjort gullig tavla, nåt för dig att göra med sötnosarna :-)

Kram