torsdag 21 augusti 2008

Så lite bilder från Maltes dop

Söndagen den 10:e Augusti va dagen då Malte David Manfred skulle döpas.
David efter Markus bror och Manfred efter min morfar.
Dopet skulle ske ute i trädgården och allt va mycket väl planerat:-) Men vad hände, jo då regnet bara öste ner när klockan närmade sig 15.00.. ja ja allt blir inte alltid som man tänkt sig. Malte blev döpt i ett stort party tält, med Max gamla barnbord som altare istället för det fina altaret Jenny och jag byggt upp nere vid blommorna...
Trots ändra planer blev det i mitt tycke ett väldigt fint och trevligt dop.
Malte fick sina faddrar Gabbe och Nella som gjorde ett super bra jobb både innan och under dopet, tack ännu en gång för all hjälp!
Max fick hjälpa till med att hälla upp dopvattnet, här ser ni vad duktig han är stora killen
Ni ser hur stolt jag är va?

Vännen och grannen Jenny sjöng Du vet väl om att du är värdeful och det va super fint.
Korten är tagna av vännen Jonas som verkligen är kanon duktig på att fota.



Ha det så bra
Kram

2 kommentarer:

Monkan sa...

Vad trist med vädret, när det aldrig regnar annars hos er ;-) så varför just till dopet? Men partytält, kunde inte Maxen bjudit in alla i lekstugan istället :-) Han är ju proffs i köket, klart han kan hälla upp dopvatten! Skjorta o slips, den killen har stil :-))

Kika in till mig vid tillfälle, det är nåt där du ska hämta…

Ooh, du, länken till Jonas funkar inte! Fast jag hittar ju in ändå :-)

Nettan sa...

Tråkigt med vädret, men " lilla " Malte vart döpt iallafall & med hjälp av sin storebror =0).

Fina bilder..
Kram, Nettan