måndag 1 september 2008

Målat målat målat hela helgen

Oj vad trött man är på allt man skall måla.
Gavlen över tillbyggnaden är nu färdigmålad, 2 täckmålningar hann Markus och jag med i helgen. Vi fick hjälp med barnpassning så vi målade på så fort vi bara kunde.
Jag skall lägga in bilder på huset senare i veckan men har ett par justeringar kvar innan jag vill göra det, typ flera stegar och maskeringstejp:-)
På tal om stegar jag gillar inte att klättra upp på stegen för att komma upp på taket (där vi stod för att kunna måla) så jag fick klättra ut och in genom grabbarnas rum. Max fick inte se att jag klättrade ut genom fönstret, det kan bli dumt i framtiden då han tror att det är OK.
Nu har vi lite lite målning kvar på ett par ställen (lägre nivå) sen skall penslara få vila Läääännnggge.
Idag skiner solen igen och jag och grabbarna skall göra stan..
Kram

2 kommentarer:

Monkan sa...

Hej vännen, visst ja, du och långa rulltrappor går ju inte ihop så stege kanske inte riktigt är din favoritpryl... men klättra ut genom fönstret, kan det verkligen vara mindre läskigt...? Jag tycker nog att själva grejen att vara på taket skulle vara läskig.

Ja tack, gärna bilder på hur huset ser ut just nu, Kanske... nån liten linslus fastnar på nåt kort också ;-) Och, kanske en lekstuga? :-) Kollade på dopbilderna igen nu :-))

En fråga till dig i Brio-land... Har de micro? Frågan dök upp på, hmmm, ja var det en lunch eller på tapasrestaurangen efter smyckeskväll hemma hos K??? Hur som helst, någon hade en liten briospis hemma och ett barn som satte in "mat" i ugnen och... sen sa "pling" och tog ut den :-) Hon insåg att de kanske micrade lite för mycket hemma... Och då började vi fundera på om Brio har micro, fast, det ska nog vara en "äkta" Brio-spis, de har ju nåt speciellt :-)

Malin sa...

Hej Monkan
Nej jag och höjder är nog inte så lyckat tillsammans.
Däremot har vi ju många gånger önskat en hiss mellan G och stockholm:-)
Nu kommer stora pekpinnen fram här:
Vi bor i Micki Landet;-)

kram!!