tisdag 21 oktober 2008

En väldigt lyckad helg i Stockholm

Åh vi har haft en super bra och "skön" helg i stockholm.
Tog tåget upp till stockholm från Alvesta på morgonen och va uppe vid lunchtid.
Lämnade väskorna i lägenheten på söder (perfekt läge för en företagslägenhet:-))
sen bar det ut på stan och sprangs i affärer, det tog faktiskt ett par timmar innan vi spräckte shopping nollan.
På kvällen va vi på Uggla, Rehnborg och Ulvesson ute på Cirkus.Gillar verkligen både Uggla och Ulvesson (Rehnborg är väl inte min favorit direkt)
Men måste nog säga att lite besviken va jag allt, de fick inte till så många av skämten som jag förväntade mig och det tråkigaste av allt för lite UGGLA MUSIK!
Ett par låtar fick man höra, då med omgjord text för att passa temat för kvällen.... Inte så lyckat! Trodde nog att han skulle dra några av låtarna iaf eller kanske några nya men icke...
Däremot höll de på i 2 och en halv timme och sköt in rätt många dansnummer mellan sina egna nummer, och det kunde de låtit bli och haft en show på 1 och en halv timme istället..
Nja jag rekomenderar den inte, men vi fick iaf skratta ett par gånger:-)
Lördag morgon började vi med frukost hos vännen Monkan super gott bröd hade hon bakat och vi njöt som bara den. Det är lyx för en småbarnsmamma att hinna dricka varmt Te.
Sen började vi shoppa med stort S... Jeans, Jeanskjol, bastoppar, Väst, halsduk, 2 rutiga "gubbbyxor", stövlar, kofta, turkosrutig topp och en cult ljusstake...
Martina och jag hade som mål att köpa mycket kläder vi kan ha på jobbet och att de skall passa ihop och det lyckades vi super bra med. Känns skönt att inte slängt ut pengar på en massa party toppar för hur ofta är jag ute??
Vi börjar bägge 2 att jobba nu i November och det va rätt tomt i våra gaderober..
på söndagen åkte vi hem på eftermiddagen och det va 2 nöjda tjejer som bar in alla tunga kassar och väskor på tåget!
Over And Out

10 kommentarer:

annamaria sa...

Vad härligt!! Skulle verkligen också behöva en shoppinghelg. Vi skulle ha åkt i helgen men det blir inte så. Tråkigheter på hemmaplan....ha det så gott! Lycka till på jobbet också.

Monkan sa...

O ja, vilken helg!

Jag tror aldrig att Stockholm haft besök av två så otroligt strukturerade och målinriktade shoppare :-)) Och det gav resultat! Och trötta/onda fötter o ryggar...

Trist med showen, de skulle ju kunnat göra det så enkelt, bara spela gamla Uggla-låtar rakt igenom ;-) Perfekt att ni ville se Mamma Mia så att jag fick se den igen :-))

Tycker ni borde göra Stockholmsbesök lite oftare, t.ex tänk bara hur stan förändras hela tiden, det kan ni ju inte missa! :-)

Kram

Jenny sa...

Hej Malin!
Hoppas att allt är bra med dig och familjen. Med oss är allt bra!
Din helg i Stockholm verkar helt perfekt...längtar också efter en shoppinghelg.

Är det forfarande den 20:e som gäller för vår "pysselkväll"?

Kramar från Jenny

Jenny sa...

Hej Malin!

Hoppas att helgen har varit bra.

Med oss är allt bra. Vi börjar få lite rutiner…åtminstone på förmiddagarna. Man får ta ett steg i taget 
Jag vill hemskt gärna vara med den 20:e! Något som jag ska fixa?

Kram!

Ps. har du bytt mailadress? Ds.

Anonym sa...

Låter som en härlig shoppinghelg!
Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Heeej Gumman. Allt bra ?
Krmaar kuscinen

Anonym sa...

hej gummman . jadå du är välkommen. hade tänkt och ringa dig i morgon för på sönda firas jag av pappas sida sen tänkte ja ta mammas sida hemma oss mig så ni får se hur ja bor me :) men vet ännu inte vilken dag . så jag ringer dig i morgon :) jag vet inte vad jag önskar man kanske någon fruktskål för det skulle behövas :)

kramar

Anonym sa...

Tack Gumman :)
Det ska bli super skoj att äntligen få åka ner och kolla in hur huset blev och hur lille malte har växt:)
Nejinte än. Men snart :)
Kramar

Anonym sa...

hejsan gumman jodå här är det fint varit sjuk i dag bara. Jadå vi kommer på freda :) 16:15 så är vi frame 18:20 i växsjö med buss blir det bra?
kramar :)

Anonym sa...

tågen gick inte så bra. bussen gick normalast och hela vägen men jag ringer dig i morgon ska ner till stationen och hämta en katalog för nätet vissar inte rätt. :)
kramar