fredag 25 juli 2008

Härliga skåne


Nu är vi hemma efter en runda i vackra skåne.
Övernattade i ett fint Simrishamn och åkte på dagen till Borrby Strand och hälsade på bästa kompisarna M,D,E,V.
Vilka fina hus det är i Simrishamn och vilka härliga rosor och stockrosor som växer överallt.
Jag köpte lite stockrosfrön när jag va i Gränna förra helgen så de skall jag leta plats för idag.
En kväll åkte vi och hälsade på Åsa som tillsammans med sin familj renoverar upp ett gammalt hus närmare bestämt ett gammalt grishus. Det huset kommer att bli så fint när det är färdigt. Åsa har verkligen sinne för inredning och renovering.
Jag tog inga bilder på Åsas hus nu men jag hoppas komma dit någon gång i framtiden och då skall det fotas. De har en helt underbar utsikt från huset, kullarna ner mot Korseberga och Ales Stenar
Nu skall jag ut i det härliga vädret. Ha det så bra!

3 kommentarer:

Monkan sa...

Åh vilka söta hus!!! Såna som jag gillar :-) "Vackra Skåne", det ska jag säga till P att du skrev, då blir hon glad.

Aha, hälsat på MDEV, fick du tag på tårtreceptet ;-)

Stockrosor är fint, oj sår man det med frön, hoppas de växer fort :-)

Emma sa...

Vilka söta små hus, vackra!!!=) Rosor e jättedint men är de svårskötta?? Ska bli spännnde att kanske få se bilder nångån på de nyrenoverade grishuset!?=) Ha det bra, kram emmsan

annamaria sa...

Visst är det underbart i Simrishamn! Vi bodde över där för några år sedan - så mysigt är det! God mat var det också. Hoppas ni alla har det bra! Nu tror jag att det är helt grönt med en tur till stugan!!! Har lagt ner vårt ev. projekt. Berättar mer när vi ses. Ska vi försöka boka den helgen?? Kollar du med K också?