onsdag 16 juli 2008

Potatis som är så gott...

fast kanske inte utspädd med tillägg:-) Sonen Malte som nu redan blivit 4 månader provar sin första smakportion.

Åh vad spännande vad är det du har på skeden mamma??


men va det verkligen något att sitta och vänta på? Sånt stoj och stim runt lite mjölig potatis?
Ja ja vi prövar väl igen...


Nu kommer skeden igen och jag är väldigt skeptisk, hoppas hoppas att det blir glass som storebror brukar få. Nej samma sörja igen, uhhh

Men när "allt" är nersvalt så har jag glömt hur illa det va och ser rätt nöjd ut till slut iaf.

4 kommentarer:

Monkan sa...

Åh goa lilla Malte!!! Vad du har vuxit sen Midsommar. Potatis är ju mums.

Åh, han sitter! Inbäddad ok, men ändå.

Vilket härligt flin på sista bilden :-)

Kram!

Malin sa...

ja visst har han blivit stor;-)
han använder min gamla amningskudde som jag hade till Max.
Värdelös som amningskudde men perfekt till lille Malte.
Kram

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ha ha! Så goo! Är nog bland det roligaste som finns, när det är dags att provsmaka allt för första gången!

Må gott! L

Cirkus Robertsson sa...

Åh guuu så söt! och så stor han blivit!!

Hi hi hi! skrattar lite åt minnet då Mia fick sin första smakis. Jag gav henne gröt och hon åt upp 3 matskedar(!) och skrek sen efter mer. Jag fick lite panik då jag efteråt(!) läste att en tesked var lagom första gången. He he he! Lyckad morsa! Du verkar ha bättre koll! :-) och Malte verkar ha bättre koll på att man inte ska vara jätteförtjust första gången. :-)

KRAMIS