torsdag 5 juni 2008

GardenLadies

Nu så är vi äntligen igång med vår lilla "Trädgårdsförning".
Vi va ett glatt gäng tjejer som träffades och käkade lunch i tisdags och pratade om allt möjligt kom även in på trädgårdsprat ett fler tal gånger:-)
Nu skall vi ut och fota lite på våra trädgårdar när de står i blom och lägga in dem på en blogg som Lise fixade idag.
Efter sommaren skall vi ha första riktiga träffen och sen skall vi försöka hinna med ett par tillfällen innan nästa vår- då är mitt mål att ha fått lite tips och inspiration på hur jag kan göra runt vår kommande "matplats". Det är ju så lätt att köra fast i sina egna ideér.
Är det någon som vet ett bar program där man kan rita upp sin trädgård skalenligt, det skulle verkligen vara till hjälp!
Det har varit lungt på lekstugesnickrandet, igår hade vi trevligt med grannarna M och J med barn och det va super trevligt. Man måste unna sig att ha lite trevligt ibland oxå..
Over And Out

1 kommentar:

Monkan sa...

Nämen är ni igång nu, vad kul. Jag har inte hört talas om nån liknande förening (men vad vet jag som bor i en etta i stan, kan ju knappt stava till trrdgord), kanske ni drar igång nåt som sen sprider sig ut över landet, och världen?!

Som de där killarna som startat en täljklubb, det lät som nåt nytt i alla fall.

Vilket käckt namn ni har ladies! :-) Jag ser framför mig hur ni går i era trädgårdar med vidbrättade hattar (med flor) och njuter, och låter trädgårdsmästaren ta hand om allt det jobbiga :-)