onsdag 25 juni 2008

Gårdagen var väldigt trevlig!

Igår for grannen och vännen Jenny och jag till GEKÅS i Ullared, som jag har längtat efter att handla kläder! Hade nog trott att jag skulle hitta byxor, kjolar och shorts men tji fick jag. Toppar fick jag med mig hem i massor, men inga "underdelar" alls. Måste inse att jag behöver röra på mig mer och fika lite mindre för att komma i form. Har svårt att inse att man inte ser likadan ut som innan jag blev gravid med Malte... ja ja.... nu har jag toppar så det räcker ett tag iaf. Jag glömde en väldigt viktig sak när vi åkte iväg -Min bröstpump. Jag kan väl säga att det kändes 12 timmar efter att Malte ätit. Jag ammar bara 3-4 gånger per dygn nu och det känns rätt bra faktiskt. Nästa shoppingresa hoppas jag går ner till Malmö trakten, där jag hoppas träffa på min gamle vän Kajsa. Lite vin och mycket shopping eller va det kanske tvärtom... det vore super kul. Ikväll kommer grilsen på besök skall bli kul att träffas nu innan alla far iväg hit och dit på semester. Jag jobbar idag men fuskar lite med ett inlägg. Mamma är här och passar killarna, helt perfekt hör att hon även har dammsugit och plockat ur diskmaskinen, det tackar vi för!!
Kram

9 kommentarer:

Annika sa...

Vad härligt med en shoppingresa! Det är svårt med underdelarna - inte alls lika roligt som med toppar och andra överdelar! ;) Lyxigt med en mamma som passar barn - och städar! Kram

Cattis sa...

Gekås är så roligt att åka till....
Det var ett tag sen man var där!!

Tack så mycket för att du gillar min blogg...

Kram

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Vilken härlig blogg du har!!
Kul med Gekås, jag skulle kunna åka dit hur ofta som helst! Alltid hittar man lite roliga och fina saker, även om det inte blir just det man tänkt sig.

Vad glad jag blir för din fina kommentar hos mig och att du tycker om min blogg :)
Jag kommer länka till dig!

Kraam! Jenny

Emma sa...

Åh vad kul me Gekås...där kan man hitta mycket. Men jag har oxå alltid en tendens att bara få me mej toppar hem och inga underdelar, men ibland e de ju så, man hittar mer av det ena!=)
Natti natt, kram emmsan

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Roligt att du gillar min blog!
Känner igen det där med att inte hitta underdelar.. jag vill inte satsa så mycket heller, för jag lever i tron om att de där extra graviditetsvalkarna ska vara borta en morgon då jag vaknar..

Kram,Lotta

Anonym sa...

o tack gumman. då ska ja fixa det =) går man bara in på blogsport. se? kram

annamaria sa...

Jag vet ett gäng som ska till min lilla stuga också (där finns ingen shopping men mycket vin) !!!!!!!!! Det vore så superkul! Jag har mejlat min mejladress till dig nu - om jag nu har rätt till dig förstås. Projekt hemligt vet jag inget mer om ännu. Snart hoppas jag kunna lämna mer exakt besked till er! kramizzzarrr

Cirkus Robertsson sa...

Jaaa vi måste se till att få in vin och shopping i våra kalendrar!! Vi får kolla närmre på det snart.

Gekås har jag förresten oxå varit på en gång. Jag och min kompis Anna tog bilen och åkte dit från Lund. När vi kom fram ÖSREGNADE det, det var 1 timmes kö och vi hade varken paraply eller kundvagn. Vi köpte var sitt par gummistövlar i skoaffären utanför och sen åkte vi hem! Ha ha ha!!! Får se till att åka dit någon annan gång och faktiskt gå IN. :-)

Ser att Anna-Maria kommenterat. Skicka hennes emailadress så snart du har den så jag kan maila.

Pussis och kramis
Kajsa som e i Båstad nu

Monkan sa...

Den som inga byxor har... ;-)

Kan det möjligen bero på att de helt enkelt inte har kläder som passar nån? När vi var där den där gången så gick det ju inte så bra med klädköpen direkt om jag minns rätt... Jag köpte handdukar och ett skärp, inga problem med passformen :-)

Malmö, ska ni gå på ILVA då?! Det skulle jag vilja göra. Åh kan de inte öppna i Stockholm, eller Småland, nån gång?!