lördag 21 juni 2008

Härlig mat på Midsommar

Igår hade vi en super trevlig midsommarafton med goda vänner.
Vi träffades vid 12 tiden och åt sill och potatis fick äta inne för vädret kändes osäkert.
Den goda tårtan som Vännen M hade gjort tog vi med oss bort till Midsommardansen
jisses vad god den va, vet ärligt talat inte om jag ätit godare.. Tårtan hade chokladbotten med krossad Dajm och en "glassfyllning" med jordgubbar.
Efter tårtan och kaffet så va det dags för killarna att rida på en vit häst som såg ut som lillagubben utan prickar:-)Sen kom det en trollkarl som hette Magic Mysco som va så där.... Han hade lite problem med ljudet så det blev rundgång ett par gånger.
Men han bjöd på glass efteråt iaf.. Det duggade lite men det skall man nog inte klaga på för när vi kom hem igen så vräkte det verkligen ner.
Då va det dags för mat igen denna gången hade vi buffé med lite knytis.

Hoppas att ni oxå har haft en bra midsommar och att ni ätit och druckit gott!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej =)
jodå ja hade jätte bra. va o åt oss ingela i stugan sen åkte vi hem ja alex.elin.fredrik o martina o satt o grillade o så :)
Vart firade ni midsommar =)?
kramar Helen

Anonym sa...

Vad underbart ni ser ut att ha haft det :)

MissyElliot sa...

Ser ut som ni haft en härlig midsommar!
:-)

Emma sa...

Den där tårtan ser väldigt mumsig ut=)Jo här har midsommar varit superbra förutom vädret men jag orkar snart inte bry mej...bara att räkna me regn på midsommar;)Natti natt, kram emmsan

Monkan sa...

Åh vi hade verkligen världens godaste midsommarmat, det finns inte en chans att nån kan ha haft ens i närheten av allt det goda som vi hade!

Jag är ju verkligen inte är en "matmänniska" men jag älskade allt, inklusive laxen som O gjort (jag som inte gillar fisk!) och M:s tårta (herregud, "konstiga bakverk" brukar jag inte ens testa men den, oj!!!).

Kan inte du lägga ut recepten på din matjessilltårta och västerbottenspajerna så kan jag länka hit, så slipper jag jobbet med att skriva :-) Jag önskar verkligen att alla får prova på dem! Det vore hemskt trevligt om du kan få tag på tårtreceptet från M också!!! :-) Jag tänkte lägga ut receptet på "min" bulgursallad nu, för alltihop går ju att äta vilken sommardag som helst, inte bara midsommar.

Tjohalia sa...

Mmm den där tårtan såg god ut! Kram Sandra

Cirkus Robertsson sa...

Åh så mysigt och mumsigt!
Vi var i Danmark på LaLandia med hela Flyboo klanen. Superkulis!

Malin sa...

Verkar vara fler som åt denna jordgubbstårta på midsommar. Jag är en av dem :) Jättemumsig!