söndag 8 juni 2008

Jösses vad ett fönster och en dörr kan göra skillnad!

På Nationaldagen satte Daniel in vår altan dörr och vårt nya fönster i matrummet/köket/gamla tv:rummet:-) (bäst att vara tydlig för er som inte varit här på ett tag) Vilken skillnad det blev!
Detta rummet har alltid varit super mörkt även om vi försökt att ha mängder av lampor och ljus. Det har inte varit något fönster alls på denna väggen så vår baksida på huset har oxå fått sig ett lyft!
Jag har inte putsat fönstrena på utsidan ännu för det skall upp panel och foder så lär de se ännu hemskare ut...
Men insidan putsade jag idag och det är en fröjd att putsa nya fönster. Mirakeltrasor och 4 minuter senare är båda fönstrena perfekta!
Det enda som är lite jobbigt nu är att vi inte har några markiser eller rullgardiner i dessa så det blir varmt kan jag lova. Morgon och förmiddagsolen bara gassar in i rummet och sprider sig på nedervåningen. Men men jag skall inte gnälla.
Idag skall vi hem till Kompisen O och bli bortskämda med god mat och trevligt sällskap.
Ha en bra Söndag!

2 kommentarer:

Monkan sa...

Ok, jag har sett ritningen och du har berättat men jag kan ändå inte fatta, plötsligt har ni dörr å fönster i matrummet! Man kan titta ut, vad häftigt. Vad säger Max om det då?!

Apropå inlägget från 1 juni, tycker du inte att ni är lite väl traditionella nu? att plötsligt vilja ha samma färg på alla ytterväggarna ;-)

Anonym sa...

Vad ljust och fint! Kram