tisdag 10 juni 2008

Är ni som jag älskar smycken??

Idag är det helt annat väder utanför fönstret, svalt runt 15 grader och lite grått.
Känns om jag skall vara ärlig lite skönt, men jag är livrädd att sommaren redan är över- som förra årets sommar.
Det räcker med en eller 2 svalare dagar och lite regn sen får det gärna bli SOMMAR igen.
Idag åkte Max till Ljungby på lite utflykt, det du Tina...
De skulle besöka Sagomuseumet. Buss och fika i ryggsäcken kan det bli bättre för en blivande 4åring och hans dagiskompisar. Vi va länge osäkra på om han kunde åka med för han har haft så mycket allergi nu att ögonen är svullna, men med på bussen är han!
Nu över till något annat väldigt trevligt- Smycken!
Vill verkligen slå ett slag för 3 duktiga smyckestillverkare.
Först ut blir Nella som är en vän till mig och en väldigt duktig smyckestillverkare.
Hon tillverkar fina smycken med mycket pärlor. En annan trevlig tjej Hanna har precis startat sin smyckes försäljning och fina silver smycken med bla ett helt underbart dopsmycke. Den 3:e tjejen är en tjej som jag "träffat" här på bloggen- Inredningsgalen som har kanon fina silver brickor som hon skriver namn på.
Besök gärna dem på webben, Nella, Hanna och Inredningsgalen
Over And Out

6 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Malin!
Vill bara tipsa om en annan inspirationsrik blogg http://minlillaveranda.blogspot.com, om du nu skulle ha lite "tid över".

Kram Åsa

Skatan sa...

Ok, du har mig fast...jag skall besöka dina smyckesvänner :)

Ha det bra!

/Skatan

Monkan sa...

Näe vet du, smycken är väl inte alls min grej ;-)

Måste intala mig det för jag har ju köpstopp, på halsband i alla fall (oops, köpte visst ett hängsmycke på Mallis, men det räknas väl inte...?).

Nella-kund är jag ju redan :-) de andra måste jag också kolla upp (men hålla det hemligt för mig själv då så klart...).

A home far away sa...

Jag älskar smycken så ska genast smyga mig dit:-)
Vad stort att åka buss med dagiskompisarna, var det för första gången?

Njut av sommaren, sol eller regn!

Kram Gunilla

Anonym sa...

Hej gummsan =). Det är bara bra med mig själv då ? har inte ätit där en men är la dumt och hoppas på för mycket;).
Jo ibland men gilla inte hennes så mycket. sj då ?. hälsa hem. kramar :)

Ankie sa...

Önskar dig en riktigt fin Valborg!

På www.kronjuveler.se finns handgjorda
unika smycken med prinsess-tema..:-)