tisdag 12 februari 2008

ByggaBo fasen

Nu när jag har ca 5 veckor kvar så har jag hamnat i den vanliga ByggaBo perioden då jag vill sortera, storstäda fylla hela frysen och rensa ut i källaren- you name it
Tror verkligen att det är en fas man går igenom för jag kände likadant när jag va i slutet av förra graviditeten.
Åh det är ju som tyngst och jobbigast just nu.....
Jag är på G att sortera och slänga tidningar, köper massor av inredningstidningar. De jag vill spara vill jag kunna ha framme.
Har en liten läshörna med bokhyllor och har även en vägg kvar som jag skulle kunna använda till tidningar.
Gillar "tidningshyllan" som ni ser på bilden... Men skulle gärna vilja ha in förslag från er om andra "hyllor" eller tidningshållare.
Vill att det skall finnas plats för många tidningar och mycket inspiration:-)

9 kommentarer:

Monkan sa...

Pilaster! Det tycker jag är en finfin hylla, fast då ser man iofs bara ryggarna på tidningarna och du kanske vill se framsidorna?

Annars finns det typ små "fack" i tidnings-storlek som man sätter upp. Hela framsidan öppen och så har man ett antal tidningar bakom varandra liksom, och den som är längst fram är ju den man ser då.

Om du förstår hur jag menar :-)

/Mon

Malin sa...

Pilaster är alltid fina det håller jag med om. Där får man ju plats med mycket tidningar.
Den andra varianten verkade oxå intressant har du möjligt vis någon bild??

Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Vad härligt det låter att boa innan bebisen kommer, jag missade allt sånt eftersom lilla A kom för tidigt. Lycka till med lilla magen & bebben ♥.

Tack för titten & rara ord, det blir jag såå glad för!

Kikar gärna in här på din härliga blogg :)

Kram Jes

Maria sa...

Härlig blogg du har, livlig på något vis! Gillar trappen, håller just på med att måla våran vit, men någon målning på väggen blir det inte.

Anonym sa...

Byggabo fas säger du.. Den upplevde nog aldrig jag i min graviditet.. Tror dock jag har fått trippeldos nu i efterhand!! kram

Emma sa...

Hej!!
Tycker den bilden på tidningsställ du har va jättefin=)Svårt me alla tidningar!?=)

Låter trevligt att snart få en liten bebis, önskar dej all lycka till!!!=)Själva försöker vi fortfarande, det röda kom igår så jag var inte gravid den här månaden heller, men men det kommer nog=)Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram emmsan (www.hemochinredning.blogspot.com)

Monkan sa...

Hej Malin. Tror jag har bild i nån pärm... ska leta lite. Hittade nåt i den stilen när jag klickade runt lite idag, kolla http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.351526
/Mon

annamaria sa...

ÅÅhh visst är det härligt att boa - det har jag gjort 3 gånger. Likadant varje gång. Snart så ska du få göra något annat som jag också älskar...FÖDA!!! Så underbart det är! Stor kram!!

Monkan sa...

Hej! Glömde fråga om du hittat lösning för tidningarna, här kommer annars till variant på "fack" som jag hittat, 359 kr.
http://www.vitdesign.se/blogg/