söndag 10 februari 2008

Tyckte vi hade en tråkig trappa....

Så vår kära vän Jane va här i våras och målade ett stort svart träd på den höga trista väggen.
Hade fått för mig att jag ville ha en variant av skäkträd och tyckte det va en bra plats.
Att måla på frihand hade hon inget problem med alls, däremot så va det svårt att få
till stege/stol som räckte och stod stadigt.
Det va länge sedan jag köpte
de första ramarna men korten har inte kommi i väg på framkallning. Igår fick jag för mig att det skulle ske och bad vännen Monkan att hjälpa mig att få fotona lite justerade... så nu hänger farmor, farfar och lillkissen på första släktgrenen. Super viktigt för Max att kissen skulle vara med...

Trött Malin slappar vidare i soffan

17 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snyggt! Jag är ju lite av en "måla-på-väggen"-fantast. Trädet blev verkligen bra, tycker jag. Förresten, angående trappräcket, var har ni hittat det? Vill så gärna byta ut vårt.

Malin sa...

Hej Anna Tack!
trappräcket har jag ingen aning om det va där när vi köpte huset, tyvärr kan jag inte hjälpa till där.
Jag gillar det oxå.
Kram Malin

Sara sa...

Vad fräckt att piffa upp trappväggen så !

Nettan sa...

Men vilken smart ide !Det ser jättefint ut...roligt & ha ngt. annorlunda.
Kram Nettan

Anonym sa...

Hej Malin! Den är superläcker, hon är duktig Jane! Jag blev så inspirerad av din blogg att jag tog upp min egen blogg igen... Det var ett tag sen nu och det kändes roligt igen. Är det ok med länk till denna? Kram!!

Anonym sa...

Oj, glömde ju skriva att det är Lise... hehe. Anonyma inlägget här ovan. Sorry!

Malin sa...

Klart du får vännen!
vad roligt!
Kan du gå online på msn??

Kramar i massor

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Du kan kolla in min numera nerlagda blogg.

http://tyskungen.blogspot.com

/Klaus

Malin sa...

Hej Klausi

jag har varit inne i din blogg ett par gånger.
Skall du inte skriva mer nu?

Malin

Peace in mind sa...

Kul idé med trädet, och annorlunda:)

Emma sa...

Jösses vilken superbra idé, det var jättesnyggt!!!=)Ha en fortsatt skön söndag!!!
Kram emmsan

Anonym sa...

vad läckert! vilken go´blogg du har! ska försöka hitta hit fler gånger:)
kram

svartataket sa...

Det var ju jättebra med att hänga upp foto så!

Fröken Fräken sa...

Roligt och annorlunda träd! Om jag får tycka till om köksfönstret i ett tidigare inlägg så kan det ju vara kul att ha någon form av självhäftande plast för, man kan ju klippa med mönster eller figurer, och inte täcka hela fönstret.
Tack för besöket hos mig, och välkommen åter.

Johanna sa...

Va fint det blev! Vilken bra idé!

Anonym sa...

Jättefint! Du har en väldigt mysig blogg! Kommer gärna hit igen :)
Hälsningar
Erika

www.mrum.blogg.se

Limerose sa...

Visst blir det snyggt. Har tänkt att göra det själv, men bara givit iväg idén till andra som förverkligat den och det blir så häftigt. Jättebra ställe att ha det på.