lördag 2 februari 2008

Detta va ju riktigt roligt

men vad svårt att få till en bra layout här på sidan..
Ser ganska mycket begränsningar, men men det går kanske att fixa med lite html

Har mycket ämnen jag skulle vilja diskutera just nu, en sak är att jag försöker hitta en duk till mitt gigantiska köksbord 150* 150 inte alls lätt.
Vill helst ha en vit eller mörkgrå "vaxduk" som skall se ut som en linneduk.
Grannen har en vit sån och den är kanon kan verkligen ligga framme när det är barnkalas och sen bara torkas av eller slängas i maskinen.

Sovit 8 timmar i natt (Max sover hos mormor och morfar) det behövdes.
Markus sover fortfarande och får nog göra det en stund till...

Här hemma skall det fixas lite idag, Markus fortsätter med badrummet uppe.
Vi rev ut våtrumsmattan en söndagskväll och tänkte här gör vi något snabbt och billigt.
Ända tills han började titta på rören och insåg oj detta bör nog ändras så bort med väggar
och golv och sen blev det genast ett mycket större projekt.
Under dagen skall jag försöka ladda upp ett kort på hur det ser ut just nu - Kaos

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!! Åh vad jag gillar "vanlig-familj"-bilden! Göra om "badrummet" (hmmm... toan...) uppe, kom ihåg vad jag skulle gjort :-) Dokumentera före, under, efter ("man at work kanske"... eller men, om Maxen "hjälper till").

Hoppsan, identitet för att lägga in svar. Har jag inte tid att fixa just nu, får bli en senare fråga. Det blir nog WordPress (för bloggsvar i alla fall), hälsa Markus :-)
/Monika

Malin sa...

Hej Monkan!
Ja visst skulle man ha haft förebilder.
Det har jag inte och det har grämt mig rätt mycket.
däremot skall jag nu gå och fota 2 men in action:-)

Kram

Sara sa...

Vad roligt med en ny blogg !!

Malin sa...

Hej Sara
Nu ser jag att du har min kompis Anna Marias blogg som länk på din sida, vad roligt!
Anna är en väldigt gammal vän, vi har kännt varandra sedan vi va 4år.
Ha det så bra
Kram Malin

Anonym sa...

Heeeeey Malin!!
Asså, dettta är ju döball. Jätteroligt att du med startat en blogg!! Sidan är redan skitsnygg. Jag älskar din header, SÅ personlig att jag hjular av lycka. Jag önskar jag med kunde göra något sådant, men just nu känns inte det ok.
Jag länkar genast vidare till dig, så jag hittar hit snabbt igen!

Ha en toppen dag och lycka till med toaletten. Det var inget dåligt projekt det blev! :)

kram

Sara sa...

Hej Malin ! Jag kopplade inte först när du skrev "Annas matblogg" på min sida, men nu förstår jag att du menar Annamaria. Henne känner jag ju till !! :)

Malin sa...

Hej Perlan
Kul att du tittade in!
Ja du får gärna länka till min sida.
tråkigt det där som hänt dig på bloggen, hoppas verkligen jag slipper ifrån sånt.
Synd att man inte skall kunna vara privat utan att någon beter sig illa.
Vi hörs
Kram

Nettan sa...

Hittade hit fr. "Perlan ".....en ny bloggare till,vad kul " !
Oxå rätt ny bloggare, får se hur länge man orkar hålla på ... =0).
Verkar som det är Babyboom hos en del bloggare...*ler*.
Väntar på nästa inlägg !
Länkar till dig om det är OK !?
// Nettan

Malin sa...

Hej nettan
Välkommen hit.
Ja vi får väl sporra varandra lite som nya bloggare
Länka gärna till min sida det är helt ok
Ha det så bra

Monkan sa...

Har du fått tag på linnevaxduk ännu? Jag såg idag på Ohlssons Tyger, finns tydligen ingen sån i Växjö (jag frågade) men kanske nån som har samma leverantör?

Leverantören hette Ernst och det fanns naturvit och "naturbrun", 145 cm bredd, 149 kr meter. "Lättvax" skulle jag beskriva det som, alltså mjukt vaxat och inte tjockplast som vanlig vaxduk.

Jag har två små tygprover som jag kan skicka med nån av "kurirerna" :-)