lördag 23 februari 2008

Denna har länge funnits i mina tankar

Första gången jag köpte tidningen FamilyLiving så blev jag såld! En tjock tidning med så mycket inspiration och fina bilder, minns det stora reportaget om hur familjen Jesper Parnevik levde sitt lyxliv i Florida. Nu ett par år efter är jag inte lika inspirerande av tidningen, köper den ibland men blir ofta lite besviken.
Men denna bilden på Mjölkpaketet från Parneviks hus har förföljt mig sedan dess.
Idag skall vi till kompisen J som är fotogaf och försöka få till något liknande. Jag tänker härma denna så mycket som möjligt.
Tänkte framkalla bilden rätt stor och på canvasduk.
Vad tror ni om denna i matrummet tillsammans med den röda bumlingen jag skrev om igår??
Over and Out

10 kommentarer:

Annika sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg! Du är så välkommen tillbaka!Det kommer att bli superfint med den röda bumlingen och tavlan med mjölkpaketet! Du får hålla utkik på Blocket, Tradera och Lauritz.com - det brukar dyka upp Bumlingar lite då och då. Dessvärre kostar de oftast en hel del även där, men det blir mindre dyrt, iallafall! ;) Trevlig helg!

tinaminastina sa...

Låter som en superbra idé...såg också den i det reportaget!Kan inte bli annat än snyggt med bumling/mjölkpakettavlan!!!
Ha dé!!!/tina

jennys hus sa...

vilken härlig blogg du har, kommer absolut att kika in fler gånger:)
Såg bilden på släktträdet i er trapp, hur läckert som helst. Trevlig helg/jenny

Nettan sa...

Vilken frän ide...Kommer nog att bli väldigt coolt på väggen,så varför inte =0).
Ha det gott i helgen..
Kram Nettan

Anonym sa...

Haha vad lustigt! Jag satt nämligen och bläddrade i just den tidningen igår :) Fastnade också för den där tavlan första gången jag såg den. Det stog vem konstnären var i repotaget ska nog googla lite på honomo...
Det kommer nog bli jätte snyggt på canvas som du tänker göra, ska bli kul att se resultatet :)

Jes/Vita villa vila sa...

En helt underbar idé och visst minns jag reportaget ☺

Lycka till hos fotografen - vad spännande!

Härlig blogg du har!

Kram Jes

Anonym sa...

Ska bli spännande att se! :)
Kikar bara in och ser lite vad du haft för dig i helgen.. Sitter på jobbet och är tok uttråkad idag! haha
kram på dig!!

Lady Stalker sa...

Kul att hitta hit! :-)

Det skulle vara väldigt läckert med mjölkpaketet och "bumlingen". Håller tummarna för att du får som du vill!

svartataket sa...

Ja det var precis den tidningen jag sa jag målade min efter. Den är sååå fin den tavlan!! Hade jag haft ett så stor kök med en så stooor vägg så hade jag målat den 2x3 meter eller nåt ;)

Malin - I min trädgård sa...

Vilken kul idé!

Ha det bra!