söndag 3 februari 2008

Söndag och solen skiner...

Helt otroligt att vi har sol och blå himmel idag.
Här i smålands djupa skogar har det mest varit mörkt och grått sista halvåret.
Max är ute och cyklar med farmor och jag bloggar i min bloggfåtölj framför brasan, livet kan vara rätt härligt ibland:-)
Jag provade en kvällsinställning på min nya kamera (så bilden blir kvällsmysig även om det är ljust och mitt på dagen) ser dock att elden blev väldigt vit.
Håller på att gå igenom inställningarna så det kommer nog fler expriment framöver.
Markus och svärfar är uppe på toan och jobbar idag oxå, de byter alla rören.
Skall bli kul sen när man känner att det byggs upp något och inte bara rivs ner...

Det är några som har hittat hit till min blogg och det är super roligt.
Skall försöka marknadsföra mig lite under veckan och se om det blir någon utdelning.

Idag har Max och jag bakat frusen Cheesecake, receptet kommer ifrån Perlan.
Gå gärna in och titta på hennes blogg den är helt underbar (länk finns här på min sida)

Hoppas att solen skiner på er där ute
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade hit via Perlan, kul med en ny inredningsblogg!

Malin sa...

Hej Johanna
Kul att du hittat hit!
Välkommen!

annamaria sa...

Välkommen till bloggarvärlden!! Så roligt!! Du undrade hur du skulle hinna med - jag kan bara meddela att man bli besatt, ja nästan i alla fall. Jag såg att Sara hittat hit - hon har en matblogg också. Hoppas allt är bra med er - alla. Bulan växer och frodas antar jag. Vore kul att ses! jag har börjat ett nytt projekt - via FOU. Spännande att göra något helt annat. Mycket dator blir det - behöver gå på kurs hos dig! Stor kram från mig!! Hälsa dem allihop!

Martina sa...

Hej och välkommen in i en ny värld! Jag bloggar om allt möjligt. Titta gärna in till mig.