tisdag 4 mars 2008

Gammel faster Annas filt...

Så kanske den kommer till användning till slut iaf.. Kära gammel faster Anna virkade otroligt mycket till mig och resten av släkten på 70-talet. Allt från denna typen av filtar, överkast till grytlappar i massor! Tror att alla mina kära gamla tjejkompisar har ett lager av hennes grytlappar hemma. Hon virkade i alla möjliga starka färger och blandade gärna rött och rosa. Att blanda rosa och rött har ju länge varit förbjudet men nu sedan ett par år tillbaka väldigt populärt.
Jag har tänkt att använda filten till bebisen och gillar den med alla olika färger. Hittade filten i pappas bagage, han brukade lägga den i botten av bagaget när han körde skräp:-). Är det någon som vet vad denna typen av virkade filtar kallas?
Idag skiner solen och det ser helt underbart ut utanför fönstret!

6 kommentarer:

Skatan sa...

Ha-ha! Ja så kan det gå :) Läcker är din filt. En riktig vitamininjektion med sina glada färger.

Vi ses igen!

/Skatan

PS - jobbar inte du hemma sa du ;-)

/Från en annan som jobbar hemma... :D

♥Linda♥ sa...

Hej!
Härlig filt, den tycker jag absolut du ska ha framme. Tack för besöket hos mig! Fin blogg du har, du med!
Vi ses! Kram/Linda

Nettan sa...

Vilken härlig Nostalgi & färgklick fr. 70-talet..=0) Klart den ska komma till användning åt den nya bebisen...( inte ligga i pappsens bagage & skräpa heller).
För nu är det väl inte långt kvar tills DU / Ni ska ha...
Kram Nettan

Min rosendröm sa...

Vilken söt filt. Kul med något hemmagjort till bebisen sådant känns så mycket roligare att använda än det man köper tycker jag.

Kram
Tindra som jag.

Emma sa...

Den var ju otroligt snygg=)Kommer ihåg att farmor hade nån sån, kanske skulle ringa henne??=)Kul att bebisen ska få den, man blir så glad av färgerna!!!Ha det bra, kram emmsan

Monkan sa...

Jättefin! Ser ut att vara vanliga hederliga mormorsrutor. Vet inte varför just mormor fått kredit för den enkla smarta metoden att göra nåt så färgglatt och fint. Kanske ska vi säga fastersrutor om din filt ;-)

Jag minns inte om min mormor virkade, men däremot farmor, jag har ärvt hennes virknålar, penga-arv är väl överskattat ;-) det här var ju den riktiga skatten :-) Och de ska snart dammas av, jag ska göra mormorsrutor (vita) som sen ska bli en liten grej.