fredag 7 mars 2008

Lite mer trädgård...

Så då va det Fredag igen, så härligt så härligt!
Veckans bästa kväll tycker jag.
Har 3 jobbarkompisar som är med på att bilda "Trädgårdsklubb". Hörde faktiskt av mig till till Folkuniversitetet och frågade lite om studiecirkel. Verkar som vi skulle kunna bilda en cirkel och även få lite bidrag till materal och att kanske bjuda in något proff på Trädgårds Design till någon av kvällarna.
Hoppas även att någon granne eller någon ur Tjejligan läser detta och vill hänga på!
Jag är lite inne på att plantera lite Prydnadsgräs i trädgården, helst något Elefantgräs som är så fint och som även tar bort insynen från tex blivande uteplats. De blir ju hur stora som helst. Nu har vi super trevliga grannar så det är inte pga dem som vi skärma av oss utan mer känslan av att få sin uteplats lite mer "lummig" och ombonad. Om någon är intresserad av prydnadsgräs eller Bambu så rekomenderar jag verkligen denna boken, hur mycket tips som helst.
Nu tillbaka till Dansfesten, ha en bra Fredagskväll!

6 kommentarer:

ed sa...

Hej tjejen! Det låter superkul med ett trädgårdsprojekt, och jag hade gärna haft en sån designad garden men.. jag är så dålig på "det där" som växer ute i trädgården :) Vet knappt vad som är ogräs eller inte? Men drar du igång något sånt så kan jag gärna hänga på och testa! Måste säga att jag är så impad av din handlingskraft, supergravid som du är och allt :) Du är för go!! Kram på er
/Lise

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så kul idee!!!

japp just avslutat dansfesten..heejja Tina!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

Hem och Lycka sa...

Vad kul, vilket bra initiativ! Lycka till, låter som en spännande kurs. Ser att du är gravid och väntar när som helst, vad roligt! kram

Anonym sa...

ett tips är oxå att kolla vikla lokala trädgårds föreningar7grupper som redan finns. där finns människor som sitter inne med massor av kunskap. de brukar ordna tema träffar, bytesdagar och visningar av trädgårdar. Mycket bra då man får se trädgårdar i verkligheten...svårt att få uppfattning bara på bild i bland.
Vet att Allt om trädgård har många bra länkar på sin hemsida.
Lycka till med trädgårdandet..Kram Linruz

Sunells sa...

Det är kul med trädgård, vi har ett landställe där jag har fria händer att fixa:)
Kul med studiecirkel.

Jag har lagt din blogg bland mina favoriter:)

Ha en mysig helg!
Kram/Katariina

Anonym sa...

haha vem är det som dyker upp i ruta om inte Malin med familj! jag sökte faktiskt på bilder över dvärjbambu...

hälsning
HJERTKEN