måndag 3 mars 2008

Huller om buller med tankar i huvudet...

Oj oj oj vad svårt det är att koncentrera sig på jobbet idag.... Mitt samvete säger att jag får jobba en timme längre ikväll för nu har jag bloggat och även kollat runt på El- priser. Det här med elen är något jag inte haft koll på under de 2 åren vi har bott i huset. När jag anmälde att vi skulle flytta så tog jag ett fast pris och det skulle jag nog inte ha gjort:-)
Nu när jag kollade tillbaka under 2007 så låg vårt fasta pris på ca 20 öre dyrare per KWH än vad rörligt pris gjorde. Det låter inte så mycket men tänk vad det gör på ett år! De pengarna kunde vi haft till något mycket roligare. Men men nu är det ändrat iaf. Undra hur många andra onödiga utgifter man har (då menar jag alltså inte inköp utan räkningar:-)) Jobbar hemma idag det är så skönt att ha den möjligheten.
Har även hunnit med att slänga in en maskin tvätt. Hittade i min pappas bil en gammal filt som min Faster Anna virkade på 70-talet, så den snurrar i tvättmaskinen just nu. Skall fota den och lägga ut bilden på bloggen snart. Ha det så bra där ute och hoppas att solen skiner på er!!

4 kommentarer:

Emma sa...

Det är svårt att hålla koll på allt tycker jag, elen, vilken telefonoperatör som e billigast osv...mn blir ju helt snurrig=)Skönt att du kan jobba hemifrån, låter najs=)Väntar på bilder från filten, låter kul=)Ha det bra, kram emmsan

Monkan sa...

Jag var också jättesugen på att blogga på jobbet idag, det är ju verkligen beroendeframkallande... men jag "klarade av" att behöva jobba över utan det ;-) Suck.

Åh, bilderna från Fotografen, så fina!!! Är det Emil-dress?

Den virkade filten vill jag se! Skynda å fota genast :-)

Jag har just köpt virkgarn och ska ge mig på ett litet projekt som jag fått tips om. 10 år sen sist eller nåt sånt, oj.

Jes/Vita villa vila sa...

Ja det där med el är sannerligen inget kul men bra att ha koll på ☺ uppenbarligen (kanske borde ses över här med ha ha?)

Nyfiken på filten... ☺

Tack för dina såå rara ord inne hos mig! Gulle-dej!

Kram Jes ♥

Skatan sa...

Hej! Tack för besöket och kul att du lämnade en rad efter dig så att jag kunde hitta hit! Självklart är mitt svar - det är bara kul om du vill länka!! Om du behöver ta fler pauser idag är du välkommen igen. Du råkade nämligen missa mitt nya inlägg med 30 sekunder... :)

Kul som sagt att hitta hit. Jag kommer igen :)

Ha en bra dag!