lördag 8 mars 2008

Liten hall blir ofta så stökig..

Här hemma har vi en rätt smal hall där man inte får plats med gaderober och skåp. Har även ett element som tar upp mycket plats av enda väggen som går att hänga kläder på.
Hittade en annons i Hem Ljuva Hem för ett tag sedan om ett företag som heter Bröderna Arvidsson som verkar ha bra lösningar.
Deras system verkar bygga på att man sätter en vägghängd lösning med ribbor. De säljer sen mängder av krokar, hyllor, korgar, skoställ, galjar och andra saker som passar perfekt till ribborna. Denna lösningen är väldigt flexibel och jag gillar tanken att kunna "möblera om" Vintertid behöver jag mer korgar till mössor och vantar tex. Krokar kan flyttas runt beroende på hur stora barnen är. Får väl se om jag kan hitta någon återförsäljare i trakten så man kan se och klämma lite live. Kanske även kolla priset:-) Är det för dyrt att köpa så kanske man kan kopiera lösningen:-). Ibland funderar jag på att lägga ut bilder på hallen och se om jag kan få lite hjälp och tips av Er hur jag kan möblera hallen....
Hoppas att solen skiner på er denna Lördagen!
Vi skall till Max dagis och grilla korv idag, så jag hoppas att vädret håller i sig. -Over and Out-

6 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi:) Så snällt sagt!!!
kul att du kika in!!

Smar lösning, snyggt dessutom!!

Kram Millan

Ps,gillar er bild överst...härlig!!

Monkan sa...

Gomorron! Pjäxkillen, oj vad du kommer ihåg :-)

Den vita skulle ju vara lysande hos er! Och det är väl vitt du sagt förut? (Hmmm, sen ni flyttade in...).

Tänkte på det när jag såg "spara o slösa" i AIH nr 3, vita skoställ o hatthylla från Mio + Indiska (den måste de ha målat för deras är brunt).

Just det, barnEN :-) fast det dröjer nog lite innan lilla bebisen (glöm inte mobilen sen när du åker in!) kan börja hänga sina kläder, fast Max kan ju hjälpa till :-)

sommar-rummet sa...

Hej på dig du! Jag är väl oxå ny i bloggvärlden. Haft min i drygt tre veckor bara. Men det är kul, men tar tid... Kul med en "vanlig" familj. Kram

Sunells sa...

Hej igen:)
Såg just att du hade frågat efter priser på mina fotografier:)

Här är priser: 20x30cm=180 sek, 30x40cm=300 sek, 50x70cm=440 sek inkl frakt. En egen bildtext (t ex på tavlor med barnmotiv) kostar 100 sek extra.

Du är jätte välkommen att maila mig för mer info:katariina.olofsson@hotmail.com

Ha det så bra, kram Katariina

Jes/Vita villa vila sa...

Hej tjejen, så klart du får låna bilderna på medicinlådan ☺ tack för att du frågar! Nämner du källan är jag jättetacksam.
Visst är de härliga de boxarna!?

Önskar dig en finfin helg!

KRAM Jes ♥

annamaria sa...

Jo de är fina men nu kommer realisten i mig fram (tyvärr). De känns lite små - det blir så ohyggligt mycket kläder - och snart blir det väldigt mycket väldigt små kläder!!!!!!!!! Jag är allt lite avis...så härligt att föda barn!!