söndag 30 mars 2008

Lekstuga

Vi har funderingar på att köpa en lekstuga till våren/sommaren.
Max skulle älska att få pyssla runt där inne..
Vi skulle vilja hitta en lekstuga som man kan köpa i sektioner och bygga i hop själva. Funderade först på lösvirke, men känner att vi inte kommer hinna med det OXÅ. Här skall ju byggas altan rätt snart så det får bli prio1. Tänkte att om vi får tag i en i sektioner så sparar vi lite tid.
Men vad svårt det är finns inte många fina att välja mellan. Vill att den skall vara tillräckligt stor så man kan stå raklång i mitten av den, öppningsbart fönster (vilka barn gillar inte att leka affär?) och helst med stående panel. Har ännu inte hittat någon som klarar kraven:-)
Vi har även tittat lite på begagnade men det känns trist att lägga runt 5000:- på en gammal som man kanske ändå få renovera lite och sen även frakta hit. Att frakta en lekstuga kan ju inte vara det lättaste. Har ni några tips på vart man kan köpa bra Lekstugor???

13 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Hej!

Nu vet jag inte om ni har K-rauta hos er men dom har en jättefin typ friggebod som är lite större för ca 11.000:-. Önskar vi hade köpt en sån så hade "barnen" haft glädje av den en längre tid.
Lekstugor växer de ur så snabbt.

Mvh Maud

Annika sa...

Men oj, vad jag har missat här! Stort grattis! Vilken fin liten Malte ni har fått! Gulligt med hela Ma-familjen! Kram!

Gårdsromantik sa...

Hej!

Den jag tänkte på ser ut som en lada - vet ej om den finns där. Den brukar ofta vara på extrapris och blir ursnygg om man grålaserar den.
En granne har gjort så med sin.
Skall den vara som lekstuga så måste man nog sätta in fönster - minns ej om det fanns med men det köper man ju billigt på Byggmax.

Hälsningar Maud

Gårdsromantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Hej!

Nej den jag tänker på är mer rejaäl i timmer:

Kolla på den här länken. den är i grövre timmer men påminner om den jag menar.

http://www.blocket.se/vi/15028127.htm?ca=2_s

Lycka till Maud

Malin sa...

Maud: Tack för hjälpen! vi vill gärna ha en som har stående panel passar bättre till vårt 50-tals hus.
Jag skall åka in till k-rauta och titta i veckan
Annika: tack så mycket, ja han är så fin så fin.

Vecka - Vecka sa...

Grattis till den söta bebisen!

Kram, Lotta

ed sa...

Tack vännen! "Peptalk" funkar alltid :)
Såg du mitt inlägg om att trycka en Buddha på canvas (som du gjort med din Arla)? Vad tror du en duk på 1*1 m skulle kosta?
Hoppas du hittar något på shoppingrundan! Och att vi ses snart, kram!!

Cirkus Robertsson sa...

Hittade följande url idag som har länkar ang. lekstugor:
http://www.alltihemmet.se/bygg_och_renovera/artiklar/2007/bygg-en-lekstuga/index.xml

Lycka till! :-)

Hoppas att är bra med er!!! Tänker på dig.
KRAMIS

Monkan sa...

Bloggande påverkar mitt liv! Jag har för första gången nånsin tittat i Bauhaus reklamblad :-) Hmmm, för att jag inte riktigt har koll på läget och blandade ihop med K-rauta som Gårdsromantik skrev om...

En jättesöt liten stuga har de, för hutlösa 9995:-! Men inte en enda stuga eller hus i bladet har stående plankor dessvärre. Men den har en tupp på skorstenen :-)

Monkan sa...

Jag kom just ihåg, det var ju inte bara själva bron som var lång utan hela resan hem från Öland kanske. Det var ju en kille som tröttnade och somnade i baksätet :-) Och vi kan ju tillägga att det var 2003 så Max o Malte har med andra ord vattentätt alibi...

A home far away sa...

Åh vad kul att barnen ska få en lekstuga, det hade jag velat haft när jag var liten!

Anonym sa...

Hej!

Förstår att du har fullt upp ...
Såg denna annons på blocket angående lekstuga, http://www.blocket.se/vi/15847138.htm?ca=21_s

Mvh Åsa