söndag 16 mars 2008

Är bara tvungen att lägga ut en bild på vad fint det kan bli med lite kritor på en tavelduk!
Igår när jag köpte ram till min Arla Ko tavla så hittade jag ett tre pack med tavelduk+ram för 79:- och tänkte att Max skulle nog kunna göra egna tavlor.

Helt underbara tycker jag. Den första tavlan är vår familj ink. bäbisen som inte kommit ännu.
Den andra är Mormor och Morfar "som putar med munnen och sträcker sig fram"
Den 3:e och sista är Farmor och Farmor "På väg till skärvaberget och fika"
Jag skrev in citaten så jag inte glömmer vad lillkillen berättade när han satt och målade.
Typiska huvudfotingar med detaljer som ögon, öron, näsa och viktigast av allt den glada munnen.

Nu skall vi baka sockerkaka

9 kommentarer:

ed sa...

Helt underbara ju! En blivande liten konstnär :) Kul idé, Ida har ritat så mycket genom åren som man har sparat! Ha det gott, kram!

Emma sa...

Åh, vilka söta tavlor, en konstnär i familjen??;)Tycker det e superfint med tavlor som barn ritat eller gjort, så personligt!Ha det bra, kram emmsan

anna k. sa...

Äntligen på benen så jag vill passa på att tacka för din krya på dig hälsning hos mig!

P.s Älskar din toppbild!!!

Malin sa...

Tack!
skule nog göra sig på en annan vägg. får nog se till att tapetsera om barnrummet snart:-)
Eller kanske måla så jag kan göra det själv...

Kram till er alla!

Anonym sa...

Härligt med en sådan konstnär hemma. Det såg verkligen fint ut.

~Livet i byn

Anna i den vita soffan sa...

Vad fint! Och vilken smart idé, den ska jag lägga på minnet... Hoppas du mår bra med stora magen!

Anonym sa...

Vilken tokbra idé, och vilken underbar liten konstnär!
Personligare än så här blir det inte.
Vilket rart minne att ha kvar.

Anonym sa...

Vilka läckra tavlor, kul idé istället för de traditionella pappersteckningarna. Kotavlan var riktigt häftig den med. Kram Maja

Nettan sa...

Men så underbara, vilken illustratör din " lilla " kille är, vart har han fått den gåvan ;0)
Ha det gott
Kram Nettan