torsdag 6 mars 2008

Så är det ju det där med trädgården oxå..

Bild lånad av Vi i Villa.

Ja att få en trädgård lite lagom lummig utan att ha för mycket land att "påta i" är inte det lättaste.
När man bygger nytt är man ju inställd på att man får anlägga hela trädgården, men det får även vi göra även om huset står på en 50-årig tomt. Visst, vi har gräs - But that's it!... Vårt hus har haft många ägare de senaset åren och det känns inte som om någon tagit tag i trädgården. Jag skulle vilja ha den lummig och ändå lättskött, men hur går det till? Någon som vet? Inser att man nog skulle sätta sig och skissa lite på tomten, men har inte kommit längre än till just den insikten.

Jag läste om ett par tjejer som bildade en "trädgårdsförening" De bjöd in varsin gång under våren/sommaren och bjöd på lite middag och gott vin och efter det hjälpte de varandra att skissa/planera/anlägga olika projekt i trädgården. Detta skulle passa mig perfekt - Någon granne eller jobbarkompis som är sugen på detta kanske? Eller någon av tjejerna i Onsdagsligan kanske?
Over and Out...

4 kommentarer:

Cirkus Robertsson sa...

Vi kontaktade en skola som utbildar trädgårdsarkitekter och fick för några tusenlappar en helt ny plan på vår trädgård. Super bra! (se http://cirkusrobertsson.blogspot.com/2007/10/byggare-bob.html)

Jag får se till att få till en "färdig-bild" också nu till våren när allt kommer bli fin fint! :-)

Malin sa...

Hej Kajsa tack för ditt svar.
Vet inte om vi har någon sådan skola i växjö trakten. Vet att de som är utbildade och har egna firmor är svin dyra:-)
Men man kanske kan få tag i ett design system på nätet som man kan använda.. Någon som vet??

Linda -Galleri Palla sa...

Tack för din hälsning :) Hoppas helgen blir fin!

Cirkus Robertsson sa...

Nä just det du bor ju i Växjö! ha ha ha! *gör lång näsa* Vi kollade också upp vad en "riktig" trädgårdsarkitekt skulle ha för vår pyttelilla tomt och det var ca 30.000kr!!!!! :-o

Vad kul med studiecirkel! Synd jag inte bor i Växjö. *nu gör jag lång näsa tillbaka till mig*