onsdag 12 mars 2008

oj oj ett par dagar utan att skriva i bloggen...

Tänk om dygnet hade mer än 24 timmar, då skulle jag sova någon timme extra och sen viga 1 timme till bloggen och även hinna läsa andra bloggar.
Tycker det ä rså skön avkoppling att krypa upp i fåtöljen vid en brasa och skriva ett inlägg och sen läsa favoritbloggarna och se vad som hänt sedan sist.
Igår gjorde vi en super shoppingrunda på kvällen, mina föräldrar hade Max i 3 timmar.
Vi va på Citygross och handla på oss mat och annat som vi kommer behöva närmsta veckorna. Vet att när Max föddesså saknade vi att frysen och kylen inte va fulla. Så nu är iaf frysen så full att jag nästan inte kan stänga den:-) Mycket är även hembakat och hemlagat- Haft dille på att baka och laga mat sista helgerna.
Har ni föresten sett att min kompis Monkan har fixat en medicinlåda?? Hon är helt otrolig!
Vi är jobbarkompisar och har umgåtts i flera år och hon är en otrolig fixare!!!
Nu skall jag börja jobba Over And Out...

6 kommentarer:

Nettan sa...

Vilken snäll kompis du har som fixat en till låda åt dig...det är vänskap det !!
Har den Cult ( diskmedelsflaskan) men då jag har så lite bänkyta så får den stå där själv..;0)
Snart är det väl dax för bebben att se dagens ljus...
Ta hand om DIG..
Kram Nettan

Anonym sa...

Jättefin blogg du har. Ser att du också är ganska ny i denna värld, om du inte haft en annan blogg tidigare vill säga. Jag kommer tillbaka.
Kram Anette

Villa Hemma sa...

Jättefin blogg! Gillar verkligen fotot i bannern. :-D

Monkan sa...

Lilla Malin :-) Att du skulle bli väldans glad. Bra teamwork va, du Efterforskar (trist) och jag Shoppar (roligt!). Om nu nån bara kunde bygga den där rulltrappan mellan Stockholm och Småland som jag önskat så länge :-) så skulle jag ju kunna komma ner på studs och lämna lådan också!

Sen kom jag på att en läkarlåda väl ska ha lite skavanker, då kan du ju säga att den varit med i Flying doctors eller vad det hette programmet :-)

Kram

hem ljuva hem- helena sa...

Vilken jättefin blogg du har!
Har lagt till dig i min länklista. Hoppas att det är okej. Kram Helena

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Tack för kommentaren i min blog!
Jo, 50-tals hus är ju inte så stora, men har sin charm! Vi har nog också tänkt tanken att bygga ut, men det lär nog ta några år.. Får se sen hur många syskon vår lilla Max får!
Trädgårdsproblemet som du skrev om i ett tidigare inlägg känner jag igen.. Vi dränerade dessutom förra sommaren, så allt ser bara för bedrövligt ut, och jag har inte gröna fingrar precis..
Lycka till med bebisen, och välkommen tillbaka till min blog!
Kram, Lotta